Pri pokretanju novog poduzetničkog pothvata puni smo entuzijazma i uvjereni kako je naša briljantna ideja upravo ono na što su naši budući klijenti čekali cijeli život. Pretpostavljajući da ste kao i ja, u tom entuzijazmu često imate tendenciju osmisliti točno kako će vaš projekt izgledati, kako će ga ljudi koristiti i svaki mali fancy detalj i feature vašeg proizvoda. Nerijetko se dogodi da provedemo mjesece iznalazeći načine kako realizirati našu briljantnu ideju, a zaboravimo provjeriti je li to zaista ono za čime će naša ciljana publika poludjeti. Pitanje je sada kako na praktičan, brz i efikasan način testirati ideju. Evo jednog od mojih nedavnih primjera koji bi dobro mogao ilustrirati o čemu govorim. Kako trenutno dosta vremena provodim u zapadnoj Africi francuskog govornog područja, primijetila sam nedostatak opcija za odijevanje žena koje vole zapadnjački stil oblačenja. Na pamet mi je pala jedna i ne tako originalna, ali potencijalno korisna ideja, a ta je online platforma za prodaju i kupovinu korištenih predmeta, stil mojekrpice.hr. Kako radim na nekim drugim projektima, htjela sam samo periferno testirati interes domaće publike, bez ulaganja jednog centa i puno vremena, više zapravo da testiram sad već dobro utreniran mindset lean metodologije u ovom okruženju i ako utvrdim interes možda se vratim tome jednog dana. Napravila sam dakle jednu e-mail adresu, IG račun, nekoliko "how does it work" vizuala I krenula u pohod na francuske web stranice sličnog karaktera. Skinula sam fotografije primamljivih komada, opise i krenula ih "kačiti" na IG profil, sa opisom, cijenom, stvarajući dojam kao da već postoji zajednica žena koje te komade prodaju preko "mene" . Potom sam otišla na IG lokacije, napravila popis svih cool mjesta u gradu, pa počela pratiti stylish žene koje su se tagirale na tim lokacijama. Zapratila sam stotinjak žena i nekoliko dana im ostavljala iskrene i ljepote komentare na njihove fotografije. Nakon nekoliko dana u inbox je stiglo pitanje o kupovini nekih od artikala. Napisala sam da smo ih upravo prodali. A onda su stigle ponude. Prva, druga, peta žena koje šalju fotografije proizvoda koje žele prodati, veličine i cijene. Bingo! Malo vremena, ništa novca i potvrda o interesu ciljane publike. Primjer suprotan od ovog jeste sa mojih samih početaka, gdje sam na osnovu svoje ideje, skupa sa izuzetno talentiranim tehničkim timom 4 mjeseca radila na izradi state of the art web stranice nevjerojatnog dizajna i featuresa da bismo po njenom lansiranju shvatili da smo cijelu web stranicu bazirali na odgovorima stotinjak žena na survey, tipa - biste li ovo ili ono, a na kraju se njihov stvarni interes za takvu vrstu proizvoda nije pokazao po samom lansiranju. Zato, budite kreativni i sačuvajte si vrijeme testiranjem vaših ideja prije daljnjeg angažmana.